Liikenne- ja viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskus on antanut uuden tiedotteen vakavasta haavoittuvuudesta
Ylläpitoasiakkaidemme osalta tämä haavoittuvuus on jo huomioitu. Mikäli olet ylläpitoasiakkaamme, voit olla suoraan yhteydessä Teille osoitettuun ensisijaiseen Järjestelmäasiantuntijaan, joka käy tilanteen ja mahdolliset huomiot läpi kanssanne.
Mistä tässä haavoittuvuudessa on kyse?
UPnP (Universal Plug and Play) teknologiasta on löydetty uusia haavoittuvuuksia, joiden avulla haavoittuvien laitteiden kautta voi välittää tietoa ulos verkosta sekä hyödyntää niitä palvelunestohyökkäysten vahvistamiseen. Haavoittuvuuksille on annettu nimi CallStranger.
En vielä ole TM-Tieto Oy:n ylläpitoasiakas, miten minun tulisi toimia?
Mikäli Sinua arveluttaa ympäristösi tilanne tämän haavoittuvuuden osalta, ole yhteydessä asiantuntijoihimme ja kartoitetaan tilanteen vakavuus, sekä tarvittavat jatkotoimenpiteet.